Форматування тексту за допомогою Markdown
Markdown розширює можливості звичайного текстового формату, доступного у Moodle, дозволяючи вам легко виділяти важливі фрагменти тексту (напівжирний, курсив), додавати структуру (списки, заголовки) і посилання (на зображення або інші ресурси мережі). Ви можете використати Markdown формат будь де на сайті, якщо при додаванні тексту встановите значення параметру «Формат»: Markdown формат. Ця настройка знаходиться нижче текстового поля, де треба надрукувати необхідну інформацію.
Зверніть увагу! Markdown формат є одним із можливих форматів створення ресурсу "Текстова сторінка". Для використання цього формату в інших місцях сайту, можливо, потрібно буде у вашому профайлі для параметру "Редагування тексту" обрати значення "використовуючи стандартну web-форму (текстове поле)".
- Основна концепція
- Виділення тексту
- Заголовки
- Списки
- Цитування
- Web-посилання
- Зображення
- Додаткові можливості
Основна концепція
Друкування тексту здійснюйте у текстовому полі. Для створення абзаців двічі натискайте клавішу Enter наприкінці кожного абзацу, інакше весь текст буде показуватися як один абзац.
Виділення тексту
За допомогою Markdown ви можете встановити три види виділення: курсив, напівжирний або напівжирний курсив. Досягти цього можна, оточивши необхідний для виділення текст зірочками, наприклад:
*курсив*
-> курсив
**напівжирний**
-> напівжирний
***напівжирний курсив***
-> напівжирний курсив
Виділення можна застосовувати до окремого слова, декількох слів або частини слова:
до *одного* слова
-> до одного слова
***до декількох слів***
-> до декількох слів
до **час**тини слова
-> до частини слова
Для цієї ж мети, нарівні із зірочками, може використовуватися символ підкреслення (_).
Заголовки
Markdown дозволяє створювати в тексті заголовки. Доступно шість рівнів заголовків, однак, як зазвичай, в тексті використовують не більше трьох. Наприклад, у тексті, який ви зараз читаєте, використовується всього два рівні заголовків.
Створення заголовків здійснюється за допомогою символу "решітка" (#), який (які) друкується на початку заголовку. Одна "решітка" створить заголовок найвищого рівня і найбільшого розміру, а шість - самий маленький.
# Назва глави
## Назва теми
### Підзаголовок
і так далі.
Перші два рівні заголовків можуть бути створені за альтернативним способом. Альтернатива полягає у використанні символу дорівнює (=) або тире (-) на наступному рядку. Це дозволить краще виділити їх у вихідній текстовій версії документу (результат буде точно такий же, як і у попередньому способі). Приклад:
Назва глави
============
Назва теми
---------------
Списки
Маркіровані списки
Markdown дозволяє створювати маркіровані списки. Кожен елемент списку повинен починатися з зірочки, яка відокремлюється від тексту пробілом. Майте на увазі, що пробіл важливий символ і його не можна забувати!
Приклад:
* перший пункт
* другий пункт
* третій пункт
дасть
- перший пункт
- другий пункт
- третій пункт
Нумеровані списки
Аналогічно створюються і нумеровані списки. Різниця полягає в тому, що елемент списку починається з числа, після якого повинні стояти "крапка", "пробіл" і текст даного елементу.
Приклад:
1. Перший пункт
2. Другий пункт
3. Третій пункт
дасть
- Перший пункт
- Другий пункт
- Третій пункт
Багаторівневі списки
Формат дозволяє робити багаторівневі маркіровані і нумеровані списки, а також змішувати їх в одній структурі:
* перший маркірований пункт * маркірований підпункт * маркірований підпункт 2 * другий маркірований пункт 1. Перший нумерований пункт 1. Нумерований підпункт 2. Другий нумерований пункт
дасть
- перший маркірований пункт
- маркірований підпункт
- маркірований підпункт 2
- другий маркірований пункт
- Перший нумерований пункт
- Нумерований підпункт
- Другий нумерований пункт
- Перший нумерований пункт
Цитування
Формат дає можливість вказати, що частина тексту є цитатою. Для цього потрібно, щоб кожен рядок тексту почався з кутової дужки (>). Цей символ обраний з тієї причини, що багато поштових програм використовують саме його для виділення цитат. Результатом цитування буде виділення абзацу відступом з обох країв абзацу.
> Це процитований абзац,
> розділений на два рядки
дасть
Це процитований абзац, розділений на два рядки
Використовуючи тільки одну кутову дужку на початку першого рядка абзацу, можна значно спростити створення цитати.
>Все це, як і раніше, один
абзац, що був розділений
на декілька рядків.
дасть
Все це як і раніше один абзац, що був розділений на декілька рядків.
Web-посилання
Є два способи створити посилання на будь-який web-ресурс. За першим способом посилання розміщується безпосередньо в тексті. Фраза, яку повинен бачити читач як посилання, розміщується у квадратних дужках, а URL-адреса посилання в круглих. За URL-адресою може бути доданий опис посилання у лапках. Тексти у квадратних і у круглих дужках повинні бути написані разом.
Це [приклад посилання](http://example.com/ "Додатковий опис"), що розміщений у реченні.
дасть
Це приклад посилання, що розміщений у реченні.
Якщо опис доданий, то його буде показано у спливаючій підказці. Підведіть курсор миші до посилання і після невеличкої паузи підказка з'явиться.
Другій спосіб зручний для значної кількості посилань. Щоб не ускладнювати текст, посилання можна вставляти як виноски. Для цього до посилання треба додати короткий ідентифікатор за допомогою другої пари квадратних дужок (ідентифікатор може бути словом, фразою або числом).
Це [приклад посилання][пс], яке розміщене у реченні.
Після цього, у будь-якому місці документа (краще відразу після абзацу або разом з іншими посиланнями наприкінці документу), треба вказати URL-адресу, зв'язавши її з ідентифікатором.
Приклад:
[пс]: http://example.com/ "Додатковий опис"
Результат другого способу буде точно такий же, як і у першого. Це просто організаційно більше правильний спосіб створення документу. Він значно спрощує у майбутньому редагування документа (особливо, якщо ви працюєте не один).
І останнє. Якщо потрібно, щоб посилання представляло собою саму URL-адресу, то просто помістіть її в кутові дужки:
Відвідаєте <http://moodle.org/> зараз!
що дасть
Відвідаєте http://moodle.org зараз!
Зображення
Посилання на зображення розміщуються у тексті точно у такий же спосіб, як і web-посилання, але починаються зі знак оклику:

.
"Підпис" призначено для читачів, які з різних причин не зможуть бачити зображення. Зазвичай, підпис являє собою короткий зміст зображення. Підпис корисний також під час редагування документа, для нагадування або підказки того, що за зображення буде показане у даному місці.
"Додатковий опис" показується в спливаючій підказці тоді, коли користувач підводить покажчик миші до зображення і може використовуватися як додаткове пояснення.
І, так само як і для web-посилань, посилання на малюнки можна розмістити в одному місці вашого документа, як виноски. Для цього треба замість посилання на зображення у квадратних дужках записати унікальний ідентифікатор:
![підпис][photo]
і у будь-якому місці вашого документа відповідно до ідентифікатору зробити запис шляху до файла зображення:
[photo]: /url/to/img.jpg "Додатковий опис"
Приклад команди і того, що з її допомогою вийде:

"Підпис" дуже важливий для зображення, він буде показуватися браузером у тому випадку, коли посилання виявилося невірним, файл зображення тимчасово недоступний або користувач відключив показ зображень у своєму браузері:

дасть (результат сильно залежить від вашого браузера)
Додаткові можливості
Короткий опис, що ви прочитали, тільки введення в можливості формату Markdown. Із цього документа ви довідалися про те, що використовується найбільш часто. За допомогою Markdown можна досягти більш вражаючих результатів (особливо, якщо знаєте основи HTML). Додаткові можливості описані в окремому документі.
Перелік усіх файлів допомоги
Показати сторінку допомоги мовою: English