Зоопсихологія та порівняльна психологія (Чрп)
(ЗПП (Чрп))
Мета навчальної дисципліни:
Вивчення закономірностей походження та розвитку психіки тварин і людини, загального та специфічного у їх психічній діяльності.
Завдання навчальної дисципліни:
? ознайомити студентів з сучасним станом порівняльної психології, основними напрямками цієї науки;
? ознайомити з предметом, об’єктом, методами, цілями та завданнями порівняльної психології;
? простежити історію розвитку ідей у галузі вивчення поведінки та психіки тварин та людей;
? розкрити особливості формування психічних процесів у людей та тварин в онтогенезі;
? окреслити основні досягнення порівняльної психології у дослідженнях, присвячених психічній регуляції поведінки вищих ссавців;
? сформувати розуміння студентами принципів вивчення психічної діяльності тварин, їх перцептивних процесів, орієнтувально – дослідницьких реакцій, пам’яті, навичок та інших форм научування;
? розкрити проблеми розвитку психіки у філогенезі та онтофілогенезі та питання, пов’язані із біопсихічними передумовами антропогенезу;
? визначити роль та місце порівняльної психології у системі знань майбутнього спеціаліста.
За результатами вивчення курсу «Порівняльна психологія» студент має:
Знати :
? зміст порівняльної психології як науки та як навчальної дисципліни;
? загальну характеристику психологічної діяльності тварин;
? закономірності еволюції психіки та антропогенезу;
? психологічні особливості научування тварин та його види;
? зміст основних понять курсу;
? сутність основних проблем курсу (проблеми розвитку психіки у філо- та онтофілогенезі, питання пов’язані з біопсихічними передумовами антропогенезу тощо);
? основні досягнення порівняльної психології у дослідженнях, пов’язаних з психічною регуляцією поведінки вищих ссавців;
? закономірності розвитку загального та специфічного у психічній діяльності людини та тварини;
Вміти:
? застосовувати отримані знання на практиці;
? в реальності розрізняти прояви різних форм поведінки тварин (шлюбні церемонії, батьківську поведінку, домінування, ігрову поведінку, наслідування);
? проводити консультаційну роботу з питань особливостей научування та поведінки свійських тварин;
? дати визначення основним поняттям курсу;
? порівнювати психологічні особливості тварини та людини;
? аналізувати загальний процес становлення та розвитку психіки, роль біологічних детермінант в онтогенезі психіки тощо;
? здійснювати порівняльний аналіз життєдіяльності як первинного та провідного чинника розвитку психіки у філо - та онтофілогенезі;
? аналізувати проблеми, пов’язані з антропогенезом та виникненням людської свідомості.
Напрям навчання - заочна
Рекомендований семестр навчання -
- Завідувач кафедрою: Бочелюк Віталій Йосипович