Зоопсихологія та порівняльна психологія (Чрп)
(ЗПП (Чрп))


Мета навчальної дисципліни:

Вивчення закономірностей походження та розвитку психіки тварин і людини, загального та специфічного у їх психічній діяльності.

Завдання навчальної дисципліни:

? ознайомити студентів з сучасним станом порівняльної психології, основними напрямками цієї науки;

? ознайомити з предметом, об’єктом, методами, цілями та завданнями порівняльної психології;

? простежити історію розвитку ідей у галузі вивчення поведінки та психіки тварин та людей;

? розкрити особливості формування психічних процесів у людей та тварин в онтогенезі;

? окреслити основні досягнення порівняльної психології у дослідженнях, присвячених психічній регуляції поведінки вищих ссавців;

? сформувати розуміння студентами принципів вивчення психічної діяльності тварин, їх перцептивних процесів, орієнтувально – дослідницьких реакцій, пам’яті, навичок та інших форм научування;

? розкрити проблеми розвитку психіки у філогенезі та онтофілогенезі та питання, пов’язані із біопсихічними передумовами антропогенезу;

? визначити роль та місце порівняльної психології у системі знань майбутнього спеціаліста.

За результатами вивчення курсу «Порівняльна психологія» студент має:

Знати :

? зміст порівняльної психології як науки та як навчальної дисципліни;

? загальну характеристику психологічної діяльності тварин;

? закономірності еволюції психіки та антропогенезу;

? психологічні особливості научування тварин та його види;

? зміст основних понять курсу;

? сутність основних проблем курсу (проблеми розвитку психіки у філо- та онтофілогенезі, питання пов’язані з біопсихічними передумовами антропогенезу тощо);

? основні досягнення порівняльної психології у дослідженнях, пов’язаних з психічною регуляцією поведінки вищих ссавців;

? закономірності розвитку загального та специфічного у психічній діяльності людини та тварини;

Вміти:

? застосовувати отримані знання на практиці;

? в реальності розрізняти прояви різних форм поведінки тварин (шлюбні церемонії, батьківську поведінку, домінування, ігрову поведінку, наслідування);

? проводити консультаційну роботу з питань особливостей научування та поведінки свійських тварин;

? дати визначення основним поняттям курсу;

? порівнювати психологічні особливості тварини та людини;

? аналізувати загальний процес становлення та розвитку психіки, роль біологічних детермінант в онтогенезі психіки тощо;

? здійснювати порівняльний аналіз життєдіяльності як первинного та провідного чинника розвитку психіки у філо - та онтофілогенезі;

? аналізувати проблеми, пов’язані з антропогенезом та виникненням людської свідомості.

Напрям навчання - заочна

Рекомендований семестр навчання -