Принципи організації навчальної роботи студента в межах навчальної дисципліни
1. Модульність побудови навчального матеріалу дисципліни
Навчання відбувається за модульною технологією. Модульна технологія навчання це педагогічна технологія, що передбачає:
- модульну побудову навчального матеріалу (ділення навчального матеріалу на певні частини);
- засвоєння навчального матеріалу шляхом послідовного та ґрунтовного опрацювання навчальних модулів;
- мотивацію навчання на основі визначення навчальних цілей та завдань модулів;
- значний обсяг самостійної навчальної діяльності студента;
- різноманітні форми діагностики рівня знань, умінь та навичок студента.
"Положенням про організаційне та методичне забезпечення навчальної дисципліни" вводиться поняття залікового модуля. Заліковий модуль є дидактичним компонентом дисципліни, результати вивчення якого підлягають оцінюванню.
Всі залікові модулі поділяються на два типа — поточні та підсумкові. Під час роботи в межах поточного залікового модуля студент вивчає поточний матеріал дисципліни, а підсумкового — узагальнює та систематизує основні положення всієї навчальної дисципліни.
Кількість залікових модулів у дисципліні визначається на основі норм навчального навантаження студента з модуля відповідного типу та характеру підсумкового контрольного заходу (залік, екзамен тощо).
2. Визначеність навчального навантаження студента
Навчальне навантаження студента це час, потрібний студенту для виконання усіх видів навчальної діяльності:
- відвідування лекцій;
- участь у семінарах та практичних заняттях;
- виконання лабораторних робіт та завдань самостійної роботи;
- отримання групових та індивідуальних консультацій;
- підготовка та складання підсумкових іспитів, тощо.
Студенту для досягнення очікуваних результатів навчання з певної дисципліни встановлюється навчальне навантаження, яке визначається навчальним планом напряму навчання.
Навчальне навантаження студента з поточного залікового модуля становить 0,5 кредита ЄКТС, а підсумкового - один кредит ЄКТС.
Навчальне навантаження студента із залікового модуля складається з:
- контактних годин, під час яких відбувається відвідування лекцій, участь у практичних та семінарських заняттях, виконання лабораторних робіт, отримання консультацій тощо;
- годин самостійної роботи, під час яких студент виконує індивідуальні завдання; опрацьовує матеріали лекцій, семінарів, практичних та лабораторних занять; виконує розрахунки; збирає та опрацьовує матеріали, необхідні для написання доповідей, рефератів, звітів з лабораторних або курсових робіт і таке інше;
- годин підготовки та проходження оцінювання.
3. Визначеність змістової складової залікового модуля
Для кожного залікового модуля повинно бути визначено:
- назву (тему);
- мету;
- вимоги до знань та умінь, які студент має отримати за результатами вивчення модуля;
- певний обсяг теоретичного та методичного матеріалу, вивчення якого достатньо для досягнення результатів навчання;
- розподіл навчального навантаження студента на контактні години, години самостійної роботи та години контрольних заходів.
Обсяг навчальної роботи в межах залікового модуля визначається, виходячи з норми навчального навантаження (наприклад, для поточного залікового модуля - 0,5 кредита ЄКТС) та можливостей середнього студента. Останні визначаються на основі викладацького досвіду та вимог до статистичного розподілу підсумкових оцінок.
4. Визначеність складової залікового модуля, яка оцінюється
Для кожного залікового модуля повинно бути визначено певний перелік індивідуальних завдань для самостійної роботи та тестових завдань комп'ютерного тестування, а також критерії оцінювання результатів навчання студента.
Кожний поточний заліковий модуль має передбачати проведення не менше двох заходів оцінювання (дві поточні оцінки). Як правило, одним з цих заходів має бути комп'ютерне тестування засвоєння теоретичного матеріалу модуля (знань), а другим - виконання індивідуального завдання, спрямованого на набуття певних практичних навичок (умінь).
Кількість заходів оцінювання для підсумкових залікових модулів встановлюється програмою навчальної дисципліни.
Поточна оцінка є результатом здійснення заходу оцінювання студента і встановлює рівень досягнення ним очікуваних результатів навчання в межах залікового модуля, згідно з визначеними критеріями оцінювання. Значення поточної оцінки встановлюються виходячи зі 100-бальної шкали.
Підсумкова оцінка залікового модуля є результатом узагальнення декількох його поточних оцінок.
Підсумкова оцінка дисципліни є результатом узагальнення підсумкових оцінок декількох залікових модулів.
5. Використання електронних засобів управління навчанням
Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі забезпечує:
- індивідуально-орієнтований підхід до навчання студентів;
- доступ студента до навчально-методичних матеріалів дисципліни у будь-який час та у будь-якому місті;
- своєчасне коригування дидактичного забезпечення залікових модулів відповідно до поточних вимог процесу навчання;
- швидкий оперативний контроль ходу і результатів навчання студентів.
Основною формою представлення навчально-методичного забезпечення у Класичному приватному університеті є електронна форма. Електронна версія навчально-методичного забезпечення створюється у вигляді електронної дисципліни, функціонування якої забезпечує система підтримки навчальних програм (СПНП).