Інститут управління Класичного приватного університету розпочинає серію презентацій – інтерв’ю зі своїми успішними випускниками

„В гостях у професіоналів” – так називається інформаційний проект, який стартує в Інституті управління Класичного приватного університету. Напередодні літніх канікул перебуваючи на практиці студенти Інституту мали змогу поринути в атмосферу своєї майбутньої професії, спостерігаючи за досягненнями та ознайомившись з особливостями роботи успішних випускників Інституту управління. Гадаємо, що з огляду на те, що кінець навчального року для когось з молоді міста та країни є ототожненням останнього шкільного дзвоника та тим періодом життя, коли відкриває свої двері потаємний світ вибору майбутньої професії, ця інформація також може стати у нагоді сьогоднішнім випускникам загальноосвітніх навчальних закладів. Оскільки у межах цього проекту наші випускники поділилися не тільки секретами свого успіху, але й таємницями своєї професійної діяльності, дали поради щодо того, як стати справжнім фахівцем своєї справи.

Отже, розпочинаємо знайомство зі світом спеціальностей Інституту управління КПУ, який відкриває широкий спектр можливостей та перспектив щодо майбутньої професійної діяльності. І сьогодні ми поговоримо про сучасні та затребувані ринком праці освітні програми «Менеджмент організацій і адміністрування», «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» «Адміністративний менеджмент».
Сфера професійної діяльності менеджера, керівника, адміністратора та іншого працівника управлінського профілю є багатогранною та творчою. Об’єктом управління може бути виробництво товарів та послуг, кадри, фінансові ресурси підприємства, збут та маркетинг, інновації, логістичні потоки, зовнішньоекономічна діяльність тощо.
Сучасний управлінець поєднує в собі багато ролей: керівника (оскільки найчастіше у такого фахівця є підлеглі), організатора (менеджер є тим фахівцем, який координує різні види робіт, сприяє їх реалізації), лідера (за ним мають йти люди, успішний менеджер – це натхненник колективу), інноватора (менеджер має крокувати в ногу з часом, впроваджувати у діяльність свого підприємства новітні підходи), психолога (адже він має розуміти свій колектив, вміти знаходити підхід до кожного), вихователя (наставника для своїх підлеглих, який може навчити, дати пораду, сприяє їх професійному та особистісному зростанню), комунікатора (тобто є тією ланкою, яка пов’язує організацію з зовнішнім світом – постачальниками, споживачами тощо).
Аналіз провідних сайтів з пошуку роботи, таких як Work.ua, Job.ukr.net та інших дає змогу стверджувати про наявність різних вакансій в управлінській галузі. Найчастіше на сьогоднішній день роботодавці шукають кандидатури на посади: начальників відділів та структурних підрозділів підприємств, регіональних менеджерів, менеджерів з продажів, менеджерів з персоналу, адміністраторів та офіс-менеджерів, менеджерів з розвитку та проектних менеджерів, менеджерів зовнішньоекономічної діяльності, менеджерів-логістів (менеджерів з організації перевезень) тощо.
Коло обов’язків таких фахівців найчастіше передбачає: роботу з клієнтами (підтримку та розширення існуючої клієнтської бази), роботу з поточною документацією, складання звітності, встановлення контактів, проведення переговорів, укладання договорів, виконання планів, аналіз ринку, контроль за виконанням замовлень, проведення розрахунків з клієнтами, планування (закупівель тощо).
Як правило, сучасний роботодавець висуває такі вимоги до кандидата на управлінську посаду: наявність вищої освіти, досвід роботи від 1 до 2 років, досвід роботи з людьми, комунікативні навички, грамотна мова, енергійність, націленість на результат, знання іноземної мови, знання ПК, вміння працювати в команді.
Здобути управлінську спеціальність можна або як самостійну, або, навчаючись у магістратурі, як другу або третю, для кар’єрного просування.
Однак, як досягти успіхів в цій професії, на що слід звернути увагу при підготовці до роботи за фахом, нам розповіли в своїх інтерв’ю випускники Інституту управління КПУ.

Щербаков Олександр Вікторович, директор туристичного агентства „ВЕСТА-ТРЕВЕЛ”, 2009 рік випуску, спеціальність „Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності”

Чому Ви обрали цю професію? Це професія обрала мене й ми один одному сподобалися.
Що або хто вплинув на Ваш вибір? Перш за все, це моя родина.
Які знання стали Вам у нагоді при виконанні посадових обов’язків? У моїй професії важливі будь-які знання – менеджмент, англійська мова й навіть бухгалтерський облік.
Що Вам більш за все подобається в цій професії? Можливість спілкування з людьми й подорожі.
Як давно Ви займаєтеся цією діяльністю? Близько 10 років.
Які плюси цієї професії? Улюблена робота – от головна перевага!
Що необхідно для того, щоб стати успішним керівником або менеджером? Найголовніше – це бажання стати професіоналом і любов до своєї роботи. Та звичайно ж знання, досвід і навички, потрібно бути всебічно розвиненим і постійно навчатися.

Які особисті й професійні якості розвиває ця професія? Комунікабельність, аналітика, відповідальність, організованість.
Наскільки ця професія зараз затребувана на ринку праці? У нас в місті катастрофічно не вистачає висококваліфікованих менеджерів, яких хотілося б взяти на роботу.
Що Ви порадите тим, хто хоче освоїти цю професію? Займайтеся улюбленою справою, постійно вдосконалюйтеся, намагайтеся бути щодня  краще, ніж учора.

Штатський Олександр Павлович, провідний інженер управління блоком ВП «Запорізька атомна електрична станція. 2015 рік випуску, спеціальність «Адміністративний менеджмент».

Що підштовхнуло Вас отримати цю спеціальність в університеті? Кваліфікаційні вимоги, для підготовки на наступну посаду (начальник зміни енергоблоку).
Які обставини цьому сприяли? На мій вибір вплинуло те, що мій батько займав високий пост і створив з нуля підрозділ на АЕС. Крім того, для особистого зростання необхідно було далі розвиватися.
«Адміністративний менеджмент» - це Ваша не перша спеціальність? Для чого вона Вам стала у нагоді? У мене є перша спеціальність – фахівець із експлуатації й ремонту АЕС, друга військова – ліквідатор наслідків хімічних і радіоактивних забруднень, третьою стала спеціальність «Адміністративний менеджмент», крім того, я закінчив курси референтів – перекладачів німецької мови, а також маю «корочку» кухаря. «Адміністративний менеджмент» може стати у нагоді, якщо ти хочеш бути топ-менеджером, тобто для кар’єрного зростання, однак, при

цьому також необхідні ще додаткові знання в сфері економіки та психології.

Який досвід професійної діяльності Ви маєте? Стаж роботи на ЗАЕС з 2001 року. Пройшов шість посад. Від машиніста насосних установок до провідного інженера. Останні 2 посади маю ліцензію на управління реакторною установкою.
Які навички розвиває зазначена сфера діяльності? 
Навички ефективного спілкування та комунікації в соціальних групах.
Яку пораду Ви б могли дати сьогоднішнім студентам?
Окрім навчальних занять, раджу не чекати, а брати та освоювати матеріал й самим, адже розвитку не має меж.
 
Мартинюк Валерій Васильович, провідний інженер управління блоком ВП «Запорізька атомна електрична станція. 2015 рік випуску, спеціальність «Адміністративний менеджмент».
 
Який стаж роботи Ви маєте? Стаж роботи на ЗАЕС із 1999 року, де я пройшов п’ять посад (від оператора реакторного відділення до провідного інженера). Останні 2 посади маю ліцензію на керування реакторною установкою.
Що для Вас стало передумовою для навчання у магістратурі  на управлінській спеціальності? Як і для моїх колег, управлінська освіта стала необхідна мені через кваліфікаційні вимоги посадової інструкції, а саме для просування на наступну посаду (начальник зміни енергоблоку). А також для власного розвитку, як особистості.
Що або хто вплинули на Ваш вибір? На мій вибір вплинула перспектива майбутнього кар’єрного зростання, для якого необхідна була додаткова освіта. 
Які знання з університетської навчальної програми були потрібні для того, щоб стати професіоналом у справі, якою Ви займаєтесь?
 
Якщо говорити про нашу основну роботу, то стали у нагоді такі предмети, як «Теорія організації», «Менеджмент організації», однак, хотілося б більш глибоко опанувати різні аспекти практичної психології на виробництві, роботи з колективом, мотивації співробітників.
Які переваги Вам надало отримання цієї спеціальності? Подальше  кар’єрне зростання. Додаткові знання в сфері управління. Розширення кругозору.
На Ваш погляд, що є необхідним для побудови успішної кар’єри? Все, що було перераховане вище, й величезне бажання досягти мети, що ти ставиш перед собою.
 
Крикун Євгеній Вікторович, провідний інженер управління блоком ВП «Запорізька атомна електрична станція. 2015 рік випуску, спеціальність «Адміністративний менеджмент».
 
Ви також маєте багатий досвід роботи та є провідним фахівцем у своїй сфері, однак, це не завадило Вам отримати додатково ще управлінську спеціальність? Так, я маю досвід роботи на ЗАЕС із 2000 року. Працював на чотирьох посадах. Поступово від оператора реакторного відділення, просуваючись кар’єрними сходинками, я зміг досягти посади провідного інженера. Однак, для цього я мав здобути додаткову освіту, управлінську.
Чи є труднощі в управлінській професії та як Ви з ними справляєтеся? Як і в будь-якій професії труднощі є завжди. Щоб з ними справитись необхідно вивчати додаткову літературу, обмін досвідом з досвідченими людьми, які пов’язані із цією сферою.
Як Ви оцінюєте місце цієї професії на сучасному ринку праці? 
Вона є безумовно необхідною як доповнення до основного фаху (Ви можете бути першокласним інженером, та знати технологію процесу,
 
однак, просуваючись кар’єрними сходинками та будучи керівником, Вам стануть у нагоді саме управлінські знання). Однак, у доповнення до цього також стали б у нагоді курси з прикладної психології. 
Що Ви порадите тим, хто хоче освоїти управлінську спеціальність? Не чекати та йти одержувати вищу освіту в університеті, як ми це зробили у Класичному приватному університеті.
 
Інститут управління Класичного приватного університету пишається своїми випускниками та їх незчисленними здобутками! Та продовжить і надалі знайомити Вас зі своїми спеціальностями та найяскравішими їх представниками зі складу своїх колишніх студентів!