„В гостях у професіоналів” – так називається інформаційний проект, який стартує в Інституті управління Класичного приватного університету. Напередодні літніх канікул перебуваючи на практиці студенти Інституту мали змогу поринути в атмосферу своєї майбутньої професії, спостерігаючи за досягненнями та ознайомившись з особливостями роботи успішних випускників Інституту управління. Гадаємо, що з огляду на те, що кінець навчального року для когось з молоді міста та країни є ототожненням останнього шкільного дзвоника та тим періодом життя, коли відкриває свої двері потаємний світ вибору майбутньої професії, ця інформація також може стати у нагоді сьогоднішнім випускникам загальноосвітніх навчальних закладів. Оскільки у межах цього проекту наші випускники поділилися не тільки секретами свого успіху, але й таємницями своєї професійної діяльності, дали поради щодо того, як стати справжнім фахівцем своєї справи.
Отже, розпочинаємо знайомство зі світом спеціальностей Інституту управління КПУ, який відкриває широкий спектр можливостей та перспектив щодо майбутньої професійної діяльності. І сьогодні ми поговоримо про сучасні та затребувані ринком праці освітні програми «Менеджмент організацій і адміністрування», «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» «Адміністративний менеджмент».
Сфера професійної діяльності менеджера, керівника, адміністратора та іншого працівника управлінського профілю є багатогранною та творчою. Об’єктом управління може бути виробництво товарів та послуг, кадри, фінансові ресурси підприємства, збут та маркетинг, інновації, логістичні потоки, зовнішньоекономічна діяльність тощо.
Сучасний управлінець поєднує в собі багато ролей: керівника (оскільки найчастіше у такого фахівця є підлеглі), організатора (менеджер є тим фахівцем, який координує різні види робіт, сприяє їх реалізації), лідера (за ним мають йти люди, успішний менеджер – це натхненник колективу), інноватора (менеджер має крокувати в ногу з часом, впроваджувати у діяльність свого підприємства новітні підходи), психолога (адже він має розуміти свій колектив, вміти знаходити підхід до кожного), вихователя (наставника для своїх підлеглих, який може навчити, дати пораду, сприяє їх професійному та особистісному зростанню), комунікатора (тобто є тією ланкою, яка пов’язує організацію з зовнішнім світом – постачальниками, споживачами тощо).
Аналіз провідних сайтів з пошуку роботи, таких як Work.ua, Job.ukr.net та інших дає змогу стверджувати про наявність різних вакансій в управлінській галузі. Найчастіше на сьогоднішній день роботодавці шукають кандидатури на посади: начальників відділів та структурних підрозділів підприємств, регіональних менеджерів, менеджерів з продажів, менеджерів з персоналу, адміністраторів та офіс-менеджерів, менеджерів з розвитку та проектних менеджерів, менеджерів зовнішньоекономічної діяльності, менеджерів-логістів (менеджерів з організації перевезень) тощо.
Коло обов’язків таких фахівців найчастіше передбачає: роботу з клієнтами (підтримку та розширення існуючої клієнтської бази), роботу з поточною документацією, складання звітності, встановлення контактів, проведення переговорів, укладання договорів, виконання планів, аналіз ринку, контроль за виконанням замовлень, проведення розрахунків з клієнтами, планування (закупівель тощо).
Як правило, сучасний роботодавець висуває такі вимоги до кандидата на управлінську посаду: наявність вищої освіти, досвід роботи від 1 до 2 років, досвід роботи з людьми, комунікативні навички, грамотна мова, енергійність, націленість на результат, знання іноземної мови, знання ПК, вміння працювати в команді.
Здобути управлінську спеціальність можна або як самостійну, або, навчаючись у магістратурі, як другу або третю, для кар’єрного просування.
Однак, як досягти успіхів в цій професії, на що слід звернути увагу при підготовці до роботи за фахом, нам розповіли в своїх інтерв’ю випускники Інституту управління КПУ.
Щербаков Олександр Вікторович, директор туристичного агентства „ВЕСТА-ТРЕВЕЛ”, 2009 рік випуску, спеціальність „Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності”
Чому Ви обрали цю професію? Це професія обрала мене й ми один одному сподобалися.
Що або хто вплинув на Ваш вибір? Перш за все, це моя родина.
Які знання стали Вам у нагоді при виконанні посадових обов’язків? У моїй професії важливі будь-які знання – менеджмент, англійська мова й навіть бухгалтерський облік.
Що Вам більш за все подобається в цій професії? Можливість спілкування з людьми й подорожі.
Як давно Ви займаєтеся цією діяльністю? Близько 10 років.
Які плюси цієї професії? Улюблена робота – от головна перевага!
Що необхідно для того, щоб стати успішним керівником або менеджером? Найголовніше – це бажання стати професіоналом і любов до своєї роботи. Та звичайно ж знання, досвід і навички, потрібно бути всебічно розвиненим і постійно навчатися.
Які особисті й професійні якості розвиває ця професія? Комунікабельність, аналітика, відповідальність, організованість.
Наскільки ця професія зараз затребувана на ринку праці? У нас в місті катастрофічно не вистачає висококваліфікованих менеджерів, яких хотілося б взяти на роботу.
Що Ви порадите тим, хто хоче освоїти цю професію? Займайтеся улюбленою справою, постійно вдосконалюйтеся, намагайтеся бути щодня краще, ніж учора.
Штатський Олександр Павлович, провідний інженер управління блоком ВП «Запорізька атомна електрична станція. 2015 рік випуску, спеціальність «Адміністративний менеджмент».
Що підштовхнуло Вас отримати цю спеціальність в університеті? Кваліфікаційні вимоги, для підготовки на наступну посаду (начальник зміни енергоблоку).
Які обставини цьому сприяли? На мій вибір вплинуло те, що мій батько займав високий пост і створив з нуля підрозділ на АЕС. Крім того, для особистого зростання необхідно було далі розвиватися.
«Адміністративний менеджмент» - це Ваша не перша спеціальність? Для чого вона Вам стала у нагоді? У мене є перша спеціальність – фахівець із експлуатації й ремонту АЕС, друга військова – ліквідатор наслідків хімічних і радіоактивних забруднень, третьою стала спеціальність «Адміністративний менеджмент», крім того, я закінчив курси референтів – перекладачів німецької мови, а також маю «корочку» кухаря. «Адміністративний менеджмент» може стати у нагоді, якщо ти хочеш бути топ-менеджером, тобто для кар’єрного зростання, однак, при
цьому також необхідні ще додаткові знання в сфері економіки та психології.
- 2683 reads