Результати взаємодії зі стейкхолдерами щодо удосконалення освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»
1. Залучення стейкхолдерів до розробки та перегляду освітньо-наукової програм:
У 2019 р., на другому етапі розробки і впровадження ОНП детермінуючим фактором для відновлення та актуалізації намірів випускаючої кафедри щодо набору аспірантів зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки став вихід Постанови КМУ №167 (від 6.03.2019 року) «Про присудження ступеня доктора філософії», в якій представлено тимчасовий порядок проведення захистів дисертацій. На відкрите засіданні кафедри освіти та управління навчальним закладом КПУ від 13 березня 2019 року було запрошено доктора педагогічних наук, професора О.І. Іваницького, професора кафедри фізики та методики її викладання Запорізького національного університету та доктора юридичних наук, кандидата педагогічних наук, доцента В.М. Савіщенко, декана юридичного факультету Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, де було обговорено рішення про постановку стратегічного завдання кафедри щодо відновлення набору здобувачів 3-го рівня вищої освіти за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки (Протокол – №8 від 13 березня 2019 р.), корекції й перегляду першого варіанту освітньо-наукової програми зусиллями, перш за все, представниками проєктної групи, а також стейкхолдерів, представників професійного та академічного співтовариства, успішних випускників аспірантури за профілем програми. Саме такими стейкхолдерами виступили запрошені особи, які погодилися в процесі відкритого публічного обговорення ОНП в синхронний та асинхронний спосіб відпрацювати сумісно низку нормативно- правових документів, що стали світоглядною, директивною, корегуючою, змістовою та ін. основою розроблення ОНП. По завершенню активного обговорення концепції ОНП та її фактичної розробки, зазначені стейкхолдери надали рецензії щодо ОНП, де були надані зауваження та побажання. Серед побажань В.М. Савіщенко зазначалося «Інтегральною компетентністю доктора філософії правомірно визначена здатність на науковій основі вирішувати складні завдання та розв’язувати комплексні проблеми в галузі освіти/педагогіки. Однак, на нашу думку, доречно було б розширити визначення інтегральної компетенції з урахуванням інноваційної та методологічної складових педагогічної діяльності, які передбачають формування у здобувачів здатності до глибокого переосмислення наявних i вдосконалення нових цілісних знань та фахової практики». Зауваження прийнято до відома і виправлено.
В тексті рецензії О.І. Іваницького було таке зауваження: «включення до навчального плану трьох видів практики, на нашу думку, є непродуктивним, оскільки під час проходження педагогічної практики в ЗВО здобувачі мають можливість отримати практичні навички з викладання навчальних дисциплін, виховної організаційно-консультативної діяльності та досвід роботи з дорослою аудиторією». Дане зауваження було обговорено, але виправлено лише в 2022 році, коли стало зрозуміло, що переважаюча більшість здобувачів освіти обрали об’єктом свого дослідження процес професійної підготовки саме у вищій школі.
2. Встановлення договірних відносин, що передбачають зокрема можливість проведення всіх видів практик студентів на базі установ стейкхолдерів: (http)
3. Залучення провідних фахівців установ стейкхолдерів до проведення лекцій на базі КПУ:
1) лекція (1-й семестр 2019 р.) з дисципліни „Методологія наукових досліджень в освіті” на тему ”Мистецтво постановки проблеми в загальному вигляді”, на якій було розглянуто питання про принципи обгрунтування актуальності наукового дослідження, виділення суттєвих суперечностей в процесі або явищі, яке породило проблему в освітньому процесі або освітній діяльності. Лектором було надано багато цікавих прикладів невдалої постановки проблем дослідниками, що викликало емоційну реакцію аудиторії. Лекцію було проведено доктором педагогічних наук, професором О.І. Іваницьким, професором кафедри фізики та методики її викладання Запорізького національного університету
2) Лекція (5-й семестр) з дисципліни „Ділове адміністрування” на тему „Юридичні засади ділового адміністрування в галузі вищої освіти”, яку провела доктор юридичних наук, кандидат педагогічних наук, доцент В.М. Савіщенко, декан юридичного факультету Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ
Студенти зацікавлені питаннями створенням власного стартапу в галузі освіти. Було багато питань з можливої форми власності нового підприємства, стратегією розвитку освітнього підприємства та багато інш.
4. Співробітництво зі стейкхолдерами не обмежується спільною роботою над вдосконаленням ОНП «Освітні, педагогічні науки» та участю в освітньому процесі, але й передбачає також їх залучення до участі у наукових конференціях, навчально-методичних семінарах, круглих столах, які проводить кафедра освіти та управління навчальним закладом Класичного приватного університету.
- 409 reads