Циклова комісія соціальної роботи

Циклова комісія з соціальної роботи готує фахових молодших бакалаврів за спеціальностями «соціальна робота» та «соціальна педагогіка».

Соціальна робота – це гуманітарна спеціальність, що має широкі можливості для працевлаштування. У світовій практиці професія фахівця – організатора соціальної підтримки входить до десяти найбільш престижних. Основне її призначення – надати допомогу людині, яка через об’єктивні чи суб’єктивні обставини потрапила у складну життєву ситуацію, вносити позитивні зміни у життя громади, розвивати технології суспільного діалогу та трансформації.

Наразі існує більш ніж 100 посад для соціального працівника та соціального педагога. Зокрема: експерт з регулювання соціально-трудових відносин, лобіст, експерт з розвитку громад, SMM менеджер, фахівець з соціального проектування, клінічний соціальний працівник, державний соціальний інспектор, фахівець з питань міграції, спеціаліст з соціальних інновацій, тренер з розвитку соціальних навичок, спеціаліст з розвитку корпоративної культури, спеціаліст із кризової інтервенції, менеджер освітніх проектів, HR-спеціаліст, фахівець з питань інклюзії, співробітник служб пробації, менеджер з комунікації, консультатнт громадсько-політичних організацій, фандрайзер, соціальний аніматор, фахівець з PR-технологій, організатор культурно-дозвіллєвої діяльності, коуч та багато інших.

Можливості працевлаштування та сфери діяльності фахівця: органи державного управління та місцевого самоврядування; служби зайнятості; служби по ділам сім’ї, дітей та молоді; міністерство соціальної політики; тренінгові центри; служби управління персоналом; соціально-психологічні служби підприємств; управляння соціального захисту населення; система освіти; реабілітаційні, кризові, консультивні центри; система охорони здоров’я; МВС, армія; представництва міжнародних організацій тощо.

Підготовка сучасного фахівця соціальної сфери передбачає впровадження в освітній процес новітніх технологій, інтерактивних форм навчання, створення умов для розвитку та виховання студента з урахуванням індивідуального підходу та сучасних запитів суспільства. Саме тому освітня програма підготовки фахового молодшого бакалавра за спеціальностями «соціальна робота» та «соціальна педагогіка» передбачає розвиток практичних навичок та ознайомлення с сучасними соціальними, соціально-педагогічними та соціально-психологічними технологіями.

Задля досягнення цієї мети циклова комісія соціальної роботи активно залучає студентів як до основного навчального процесу, так і до позааудиторної практики, волонтерської діяльності, реалізації актуальних соціальних проєктів.

У 2016 році при Класичному приватному університеті створено Навчально-практичний соціальний центр, на базі якого протягом всього року організується надання соціально-психологічної допомоги, проводяться індивідуальні консультації, групова робота, навчально-практичні семінари, тренінги тощо. Студенти Фахового коледжу КПУ беруть активну участь у діяльності Навчально-практичного соціального центру, маючи змогу отримати практичні навички роботи з різними групами клієнтів, взяти участь у розробці і реалізації соціальних проєктів, реалізувати свої знання та навички у волонтерській діяльності.

Наразі Навчально-практичний соціальний центр КПУ:

– це практична платформа для отримання практичних навичок з технологій соціальної роботи та соціальної педагогіки;

– ресурсна база для реалізації соціальних проєктів із залученням студентів та волонтерів;

– практична база реалізації соціальних програм та молодіжних ініціатив.

У рамках діяльності Центру реалізуються інформаційно-освітні програми та тренінги за напрямами:

– основи ненасильницької комунікації та фасілітація діалогів (процес створення простору для відкритого діалогу з різними точками зору; процес підтримки групи у навчанні та пошуку рішень; процес, який дозволяє групі налагодити співпрацю і працювати ефективно);

– медіація (технологія створення простору для регулювання та вирішення соціальних конфліктів);

– організаційний розвиток та менеджмент соціальних проектів (процес створення та реалізації соціального проекту, менеджмент та моніторинг проекту, фандрейзинг, організація роботи команди);

– школа професійних фахівців соціальної сфери з отримання практичних навичок за окремими напрямами діяльності;

– школа сімейних відносин (сімейні цінності, підготовка молоді до сімейного життя, ролі та відповідальність в родині);

– розвиток особистісних ресурсів та соціалізація особистості;

– технології профілактики проявів насильства та торгівлі людьми;

– технології адаптації постстресового розладу;

– курси бебісітторів (навички роботи та догляду за дітьми, вікова психологія та педагогіка, гігієна та здоров’я, перша невідкладна допомога, етика та правові основи роботи в сім’ї, конфліктологія) та інші.

А також розробка, організація та проведення освітніх програм та тренінгів за запитом, з актуальних тем та соціально-педагогічних, соціально-психологічних технологій, практичної психології та соціальної роботи.

У 2019 році у співпраці з громадською організацією «Александра і С» за підтримки німецького фонду «GIZ», на базі Навчально-практичного соціального центру КПУ було відкрито Центру каніс-терапії, де студенти спеціальностей «соціальна робота» та «соціальна педагогіка» Фахового коледжу КПУ отримують практичні навички каніс-терапї у роботі з різними групами клієнтів.

Циклова комісія соціальної роботи активно співпрацює з державними установами та громадськими організаціями в організації навчальної діяльності та практичної підготовки студентів, реалізації соціальних проєктів тощо. Наразі партнерами циклової комісії соціальної роботи є КЗ «Запорізький обласний центр соціально-психологічної допомоги» ЗОР, Управління соціального захиту населення Запорізької міської Ради, Запорізькій міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Громадська організація «Александра і С», Запорізька обласна асоціація бойових єдиноборств «Вовк», Центр підтримки громадських та культурних ініціатив «Тамариск», м. Дніпро, Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій областях та ін.

Співпраця з державними установами та громадськими організаціями дає можливість студентам під час проходження практики інтегрувати велику кількість різноманітних виробничих функцій: діагностичну, прогностичну, організаторську, комунікативну, превентивну, коригуючу, соціально-економічну та ін., оволодіти уміннями та навичками реалізації соціально-педагогічних технологій, технологій соціальної роботи, самостійно і творчо застосовувати знання, здобуті у процесі навчання.

Виконання програми практики створює умови для розвитку стійкого інтересу у студентів до дослідницько-експериментальної та науково-дослідницької роботи в рамках професійної діяльності, вдосконалення всього комплексу професійних вмінь і особистісних якостей, необхідних майбутньому фахівцю, закріплення норм і правил професійного етичного кодексу соціального працівника та соціального педагога.

Участь циклової комісії в державних програмах та громадських ініціативах

Фахівці циклової комісії іиступають ініціаторами та організаторами освітніх програм з фасілітації, медіації, врегулювання конфліктів, розвитку ненасильницької комунікації з метою посилення спроможності місцевих громад до профілактики та врегулювання конфліктних ситуацій, розвитку здорового способу життя молоді, підвищення кваліфікації фахівців соціальної сфери.

У співпраці з державними та громадськими організаціями фахівці циклової комісії беруть участь у міжнародних та державних програмах, проєктах, підтримують соціальні ініціативи та залучають до їх реалізації студентів. Так, ще з 2016 року запроваджено соціальний проєкт, направлений на профілактику та подолання насильства та агресії серед молоді. Проєкт реалізується на базі шкіл міста Запоріжжя та долучає інтерактивні навчальні заняття (тренінг, ток-шоу, соціальний театр) та індивідуальні консультації. У реалізації проєкту активно беруть участь студенти коледжу, отримуючи навички роботи з різними соціальними групами, досвід менеджменту соціальних проєктів, практику соціальної та соціально-педагогічної роботи.

З кожним роком позааудиторна діяльність студентів розширює можливості інформування та зв’язків з громадськістю, створює можливості для опанування різноманітних навичок та видів діяльності фахівця соціальної сфери.

 

Дисципліни (предмети) циклової комісії

Спеціальність «соціальна робота»

Спеціальність «соціальна педагогіка»

Історія та теорія соціальної роботи

Деонтологія

Загальна та соціальна психологія

Вікова психологія

Вікова фізіологія

Медико-соціальні основи здоров я

Місцеве самоврядування та соціальна робота

Основи психодіагностики та психокорекції

Методика соціальних досліджень

Основи соціально-психологічної реабілітації

Соціальна робота з різними групами клієнтів

Методика та технології соціальної роботи

Соціальна робота в громаді

Соціальна педагогіка

Право соціального забезпечення

Основи консультування

Соціальна робота з профілатики насильства

Деонтологія

Загальна педагогіка

Медико-соціальні основи здоров ’я

Загальна та соціальна психологія

Вікова психологія

Вікова фізіологія

Педагогічна психологія

Педагогіка сімейного виховання

Методика соціально-педагогічної роботи

Методика та технології соціальної роботи

Методика соціальних досліджень

Основи психодіагностики та психокорекції

Основи педагогічної майстерності

Право соціального забезпечення

Соціальна робота в громаді

Основи соціально-психологічної реабілітації

Основи консультування

Основи корекційної педагогіки та інклюзії

Кадровий потенціал циклової комісії

7 кандидатів наук

5 викладачів вищої категорії

1 спеціаліст

Голова циклової комісії

Ігрушко Анастасія Юріївна , кандидат соціологічних наук, старший викладач циклової комісії, викладач вищої категорії. Стаж роботи у закладах вищої освіти 10 років. Працює на постійній основі. Її діяльність спрямована на теоретичну та практичну підготовку здобувачів фахової передвищої освіти освітніх програм «соціальна робота» та «соціальна педагогіка». Анастасія Юріївна є викладачем з великим досвідом практичної та адміністративної роботи, активним громадським діячем.

Члени циклової комісії

Арабаджин Марина Володимирівна , спеціаліст, старший викладач, викладач дисциплін «Основи психодіагностики та психокорекції», «Технологія роботи соціального гувернера», «Дозвіллєва діяльність», «Теорія та історія соціального виховання», «Основи сценарної роботи соціального педагога».

Гришина Тетяна Анатоліївна , кандидат психологічних наук, доцент, викладач вищої категорії, старший викладач, викладач вікової та педагогічної психології.

Зеленкевич Ліана Павлівна , кандидат соціологічних наук, старший викладач, викладач історії та теорії соціології, галузевої соціології.

Ігрушко Анастасія Юріївна , кандидат соціологічних наук, викладач вищої категорії, старший викладач, викладач дисциплін професійної та практичної підготовки спеціальностей «соціальна робота» та «соціальна педагогіка».

Кузьменко Юлія Анатоліївна , кандидат педагогічних наук, старший викладач, викладач педагогічної майстерності, педагогіки сімейного виховання.

Облєс Ірина Ігорівна , кандидат педагогічних наук, доцент, викладач вищої категорії, старший викладач, викладач загальної педагогіки.

Стадник Альона Георгіївна , кандидат соціологічних наук, старший викладач, викладач теорії та історії соціальної роботи, методики соціальних досліджень.

Стрілько Яна Сергіївна , кандидат наук з державного управління, доцент, викладач вищої категорії, старший викладач, викладач дисциплін «Місцеве самоврядування та соціальна робота», «Документальне забезпечення соціальної роботи»