Монографії викладачів

1. Дяченко М. Д. Розвиток творчого потенціалу майбутнього журналіста: теорія і практика : монографія. Запоріжжя : КПУ, 2012. 428 с.

2. Diachenko M. D., Polyezhayev Y. G., Diachenko I. N. Communicative competency the framework of future specialist language personality formation. Professional competency of modern specialist: means of formation, development and improvement : monograph. Warsaw: BMT Eridia Sp. z.o.o., 2018. 424 р. P. 303–324.

3. Дяченко М. Д. Формування мовної особистості фахівця в контексті нової соціокомунікативної парадигми. Медіа в новій соціокомунікативній парадигмі : монографія / А. О. Бессараб, Л. Г. Пономаренко та ін. Запоріжжя : КПУ, 2018. 196 с. С. 184–196.

4. The preparation of future teachers for the formation of the intercultural communicative competency of pupils in the process of the study of foreign language. Development priorities of pedagogical sciences in the XXI century : collective monograph / M. D. Diachenko, A. O. Bessarab, Jan Grzesiak, O. I. Ivanitsky, etc. Lviv-Torun : Liha-Pres, 2019. 244 s. S. 25–44.

5. Дяченко М. Д., Закусилова Т. О. Проблема професійної підготовки майбутніх фахівців із громадського здоров’я: зарубіжний досвід та вітчизняні перспективи. Vector of modern pedagogicaland psychological science in Ukraine and EU countries : collective monograph. Riga : Izdevnieciba “Baltiya Publishing”, 2020. P. 1. 772 р. Р. 234–249.

6. Концептуальні основи модернізації та розвитку професіоналізму педагогів у процесі післядипломної освіти. Еволюція педагогічної освіти в Україні на етапі націєтворення: Монографія. А.В.Сущенко, Т.І.Сущенко. За гол. ред. О.Фунтікової та ін. Запоріжжя: КПУ, 2008. С.261-284.

7. Позашкільна педагогіка: теорія, історія, практика : наук.-метод. посібник [монографія]. К. : МАН, 2011. 299 с.

8. Conceptual paradigms for updating teaching process in higher educatio Development priorities of pedagogical sciences in the XXI century : collective monograph / A. O. Bessarab, M. D. Diachenko, Jan Grzesiak, O. I. Ivanytsky, etc. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. P. 198-214.

9. Extracurricular pedagogy as an important component of pedagogical studies Innovative technologies in training and education :collective monograph/ А. О.Bessarab, O.I.Ivanytsky, A.V.Sushchenko, L. O. Sushchenko, etc.–Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. P. 84-102.

10. Global factors influencing the training of teachers of higher education institutions in the context of a master`s degree Psychology and pedagogy in XXI century: methodological framework of the activities of psychologist and educator :collective monograph/ А. О.Bessarab, O.I.Ivanytsky, O.M.Kikinezhdi,I. R. Petrovska, etc.–Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. P. 83-103.

11. Essential Characteristics of a Primary School Teacher as a Subject of Creative Pedagogical Activity. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. Y.ZHURAT, T. DOROSHENKO, I. SHAPOSHNIKOVA, T. PAGUTA, S. BADER, & T. SUSHCHENKO, Vol. 13 No. 3 (2021).

12. Сущенко А.В. Гуманізація педагогічного процесу в основній школі: теорія і практика. - Монографія. Запоріжжя: Х-принт. 2002. 359 с.

13. Сущенко А.В. Гуманізація педагогічної діяльності вчителя. - Науково-методичне видання. Запоріжжя: Прем’єр. 2003. 222 с

14. Сущенко А.В. Еволюція педагогічної освіти в Україні на етапі націєтворення: Монографія /А.В.Сущенко, Т.І. Сущенко, О.О.Фунтікова та ін.; За заг. ред. О.О.Фунтікової. - Запоріжжя: КПУ, 2008. 392 с. Розділ 5. А.Сущенко «Гуманізація педагогічної діяльності фахівця у вищому навчальному закладі» С. 193 – 260.

15. Сущенко А.В. Перспективні концепти оновлення професійної підготовки фахівців з фізичного виховання та спорту / А.В. Сущенко, А.В. Сватьєв, В.М. Папуча, В.М. Мазін. Під загальн. ред. А.В. Сущенка. Запоріжжя: Видавництво ЗНУ, 2014. 333 с.

16. Sushchenko, A. V. (2019) Problems and prospects of professional activity of higher education teachers. Development priorities of pedagogical sciences in the XXI century: collective monograph. А. О. Bessarab, M. D. Diachenko, Jan Grzesiak, O. I. Ivanytsky, etc. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. P. 161-178. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-106-3/161-178 (SENSE)

17. Sushchenko, A. V., Dariush Skalski (2019) Terminological and prognostic issues of humanization of pedagogical activity of teachers of higher education institutions of Ukraine in the context of European integration. Innovative technologies in training and education : collective monograph / А. О. Bessarab, O. I. Ivanytsky, A. V. Sushchenko, L. O. Sushchenko, etc. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. P. 43-62. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-174-2/43-62 (SENSE)

18. Сущенко А., Сватьєв А., Верітов О. Інноваційні акценти фахової освіти українських професіоналів в сфері спортивної педагогіки. Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia : monografia / O. Zabolotna, D.Skalski, I. Grygus, B. Kindzer, A. Sushchenko. Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim, Starogard Gdański 2020. ROZDZIAŁ 7. S. 102-119.

19. Skalski D.W., Zabolotna O., Sushchenko A., Kowalski D., Rybak O. Characteristics of teaching in the early period in the context of physical culture and health education. Kultura fizyczna, medycyna i bezpieczenstvo w aspecie zmian lulturowych (wybrane zagadnienia): monografia / red. nauk.: D.Skalski, M. Graczyk, O. Rybak, B. Kindzer; Sraropolska academia nauk stosowanych w Kielcach przy udziate Panstwowego Uniwersytetu Kultury Fizycznej im. Ivana Boberskiego w Lwowie. Kielce ; Lwiw, 2023. ROZDZIAŁ 2. S. 39-55. https://zenodo.org

20. Кравченко В. М. Модернізація професійної підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури: теорія і практика : монографія. Запоріжжя: КПУ, 2016. 435 с.