- Університет
- Загальна інформація
- Керівництво
- Ліцензування та акредитація
- Інститути
- Фаховий коледж КПУ
- Центр підвищення кваліфікації
- Філія у місті Кременчук
- Ресурси та сервіси
- Матеріально-технічне забезпечення
- Умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами
- Гуртожиток
- Спортивний комплекс
- Навчальний відділ
- Військова кафедра
- Психологічна служба
- Лабораторія експериментальної та практичної психології
- Навчально-практичний соціальний центр Класичного приватного університету
- Юридична клініка
- Туристичний клуб "Пілігрим"
- Бібліотека КПУ
- База відпочинку
- Перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати
- Наукова діяльність
- Міжнародна діяльність
- Мета та напрями міжнародної діяльності
- Нормативна база міжнародної діяльності
- Навчання іноземних громадян
- Програми культурно-академічного обміну
- Професійна практика студентів за кордоном
- Співробітництво з закордонними ВНЗ та організаціями
- Участь у міжнародних проектах
- Міжнародні програми
- Інформаційне повідомлення
- Про нас / Контакти
- Соціально-виховна, профорієнтаційна діяльність
- Якість освіти
- Новини
- Вступнику
- Студенту
- Науковцю
- Контакти
Кафедра журналістики і соціальних комунікацій: сертифіковані слухачі громадського проекту масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus»
********
Сучасне інформаційне суспільство вимагає від викладацько-студентської спільноти постійного навчання та оновлення практичних навичок. У цьому пересвідчилась викладацька спільнота кафедри журналістики і соціальних комунікацій Інституту журналістики і масової комунікації. Протягом жовтня-листопада 2015 року зав.кафедри ЖСК, к.соц.ком., доцент В.А. Ковпак та ст. викладач А.В. Кліщ були слухачами громадського проекту масових відкритих онлайн-курсів (МВОК) – «Prometheus».
Кожен курс проекту «Prometheus» складався з відеолекцій провідних викладачів найкращих українських ВНЗ, інтерактивних завдань, що дозволили закріпити отримані знання, а також форуму, на якому слухачі мали можливість поставити питання викладачу та спілкуватися один з одним.
Завдяки онлайн-доступу до найкращих навчальних курсів університетського рівня від викладачів КНУ ім. Тараса Шевченка, КПІ та Києво-Могилянської академії викладачі пройшли базовий та експертний рівні з двох дисциплін «Жінки та чоловіки: гендер для всіх» та «Інформаційні війни».
Чому саме ці дисципліни? Курс «Жінки та чоловіки: гендер для всіх» позиціонувався як курс для небайдужих лідерів думок проєвропейської України.
Цей проект розроблено Тамарою Марценюк на основі її досвіду 10-річного викладання різноманітних курсів гендерної тематики в Києво-Могилянській академії, а також у навчальних закладах Німеччини, Шотландії та Швеції. Його переваги: навчає фахово аналізувати події та суспільні явища з гендерної точки зору, уникати дискримінацій, краще розуміти свої права і способи їх захисту; мати аргументами на підтримку формування суспільних політик з позиції недискримінації і гендерної рівності, які зможемо ефективно використовувати в публічних дискусіях, отримати знання з тендерних питань у медіадискурсі. Курс передбачає інноваційні та просто цікаві методи навчання - перегляд відео, виконання практичних завдань, участь у дискусіях. Гостями курсу стали відомі українські експертки та громадські діячі:
1. Ірина Славінська, журналістка Громадського радіо та „Української правди”.
2. Олена Богданова, доцентка кафедри соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія». Має значний міжнародний досвід соціальних досліджень, зокрема в Оксфордському університеті (2001-2002), Лондонській школі економіки й політичних наук (2002), Торонтському університеті (2004-2005), Стенфордському університеті (2010). Окрім соціології релігії, до царини її фахових зацікавлень належать питання демократизації, позитивного потенціалу особистості та щастя.
3. Ольга Веснянка, журналістка, експертка із гендерних питань і прав людини.
4. Ростислав Семків, кандидат філологічних наук, викладач кафедри літературознавства НаУКМА, критик, директор видавництва "Смолоскип".
5. Берлінська Марія, магістр історії (НаУКМА), керівниця Центру підтримки аеророзвідки, доброволець в зоні АТО.
6. Чапай Артем, журналіст, письменник.
Курс «Інформаційні війни» дав змогу
- вивчити сутність та специфіку феномену інформаційних війн;
- розібратися у використанні інформаційного чинника у різноманітного типу «гібридних» війнах;
- дізнатися про особливості війн четвертого покоління, які ведуться з використанням спеціальної «інформаційної зброї».
Наші викладачі прослухали такі теми лекцій: 1) Війна як феномен міжнародної політики; 2) Еволюція війн; 3) «Інформаційна зброя»; 5) Інформаційно-психологічні війни; 6) Пропаганда та контрпропаганда; 7) Дезінформація; 8) Конспірологія; 9) Війна та революція; 10) “Кольорові революції”.
Особливо важливою є постать викладача цього курсу – Микола Ожеван, професор, доктор філософських наук, головний науковий співробітник відділу інформаційної безпеки та розвитку інформаційного суспільства Національного інституту стратегічних досліджень, викладач Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
З 1998 року — завідувач відділу інформаційної безпеки та міжнародних інформаційних відносин Національного інституту українсько-російських відносин при РНБО України (з березня 2001 року — Національний Інститут проблем міжнародної безпеки). Брав участь в розробці багатьох керівних державних документів, які стосуються сфер інформаційної політики й безпеки.
Автор понад 200-т наукових праць з питань філософії та методології науки, інформаційних війн та інформаційної безпеки.
Для довідки!!! Це є приклад справжньої революції у світовій освіті. Восени 2011 року Стенфордський університет запропонував всім охочим безкоштовно три своїх курси через мережу Інтернет. Лише в одному з цих курсів тоді взяло участь близько 160 тисяч студентів зі 190 країн світу. На червень 2014 року в світі існувало вже близько 2600 МВОК – 327% зростання порівняно з 2013! Масові онлайн курси створюють десятки провідних університетів по всьому світу, а такі країни як Франція, Китай та Йорданія заснували національні платформи МВОК.
Тож сподіваємося, що досвід, набутий нашими викладачами під час такого освітнього проекту, стане і нашим студентським досвідом у контексті нашого навчального процесу. А ми вітаємо наших викладачів з успішним його завершенням та отриманням сертифікатів експертного рівня!
Даша Крилова, студентка ІV курсу спеціальності „Журналістика”
Фото: Коробський Р.І.
- переглядів: 2042